Jag känner enbart sorg :(

Förlust mot Danmark ikväll och chansen att få spela VM nästa år är i princip obefintlig :( med tanke på hur mkt jobb jag lagt ner på att kunna se kvällens match hade en vinst inte suttit helt fel!
Imorse kom jag på den geniala idén att jag skulle be mamma och pappa att ställa upp webkameran framför tvn hemma så att jag kunde se matchen via msn :D jag är så sjukt smart!
Jag och Sanna bestämde oss för att lämna Paris för att åtminstone hinna se andra halvlek och det var då det visade sig att min geniala idé inte riktigt var så bra som jag trott att den skulle vara. Bildkvalitén var jättedålig och ljudet värdelöst! Sanna trodde att det skulle bli bättre om vi såg via skype istället så med 20 minuter kvar av andra halvlek panikinstallerade vi skype och faktiskt så blev det lite bättre men ljudet var fortfarande värdelöst. Jag hann se så mkt som sista kvarten av matchen, men bättre det än inget alls.

Vad gjorde vi i Paris idag då? Jo vi bestämde oss för att intressera oss lite mer i smink och besökte sephora för att nyttja en rabattkupong jag fått av Karin :) där hittade vi något riktigt intressant. Färdigmålad ögonskugga som man bara klistrar fast på ögonlocken. Hur smart är inte det för en sån som mig som inte kan använda ögonskugga för att jag är så värdelös på att använda den! Självklart blev vi tvungna att köpa var sin packe och någon dag framöver ska vi prova om det verkligen funkar. I övrigt köpte jag ett rött nagellack.

Sen var vid uppe vid Sacre coeur och kollade in skördefesten som skulle vara där i helgen. Där var det långa rader med stånd som bjöd på vinprovning och fruktansvärt mkt folk så det var inte direkt nånting för oss.
Vi blev också antastade av en otäck kille som försökte knyta på mig ett virkat armband och om han lyckats med det så skulle han givetvis velat ha betalt för det. Som tur var kom vi undan. En stund innan vi blev antastade av killen såg vi en äcklig gubbe nere i metron som stod och visade vad han hade i byxorna så det har varit en rätt spännande dag idag.

Nu är det hög tid att sova! Idag har jag köpt öronproppar så nu kan inget förstöra min sovmorgon imorron! Jag börjar nämligen vara rätt less på att bli väckt av barn som skriker för att de inte får som de vill eller inte vill göra sina läxor.

Godnatt och på återseende! :)


Kommentarer
Postat av: Ross

Sv: Ingen orsak! Haha väldigt påhittigt! Det blev inte unibet för mig heller, nätet här ute på landet var för segt för det, blev iställlet TV4s liverapporter. Inte lika kul, men det fick duga.

2009-10-12 @ 13:15:54
URL: http://www.rossandtheapple.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0