Hemresa bokad!

Jag kan nu meddela att jag den 18 december kommer att befinna mig på hemmaplan igen! :D och jag hinner stanna hemma så mkt som 16 dagar innan jag återvänder hit igen den 3 januari. Allt är noga uträknat för att jag ska kunna vara hemma maximalt antal dagar och 16 dagar är verkligen max! Jag längtar redan :D

Men precis som med allt annat jag ska göra så lyckades även den här biljettbokningen förvandlas till ett mindre helvete. Fast jag är egentligen inte förvånad, ingenting går ju nånsin lika smidigt som man tror att det ska. Helvetet började iallafall redan igårkväll när jag skulle boka hemresan med air france. Då gick inte resan att betala med mitt visakort! Jag försökte och försökte och försökte med fick bara meddelenadet att kortuppgiterna inte stämde. Men det gjorde de! Till slut blev jag så trött och förbannad att jag gav upp och gjorde ett nytt försök imorse men med samma resultat! Då slängde jag iväg ett mail till air france just innan jag for till skolan och hade lyckligtvis fått svar när jag kom tillbaka igen. De föreslog att jag skulle ringa air france och betala via telefon. Numret de lämnat var lyckligtvis till Stockholm (=svenska röster) så jag ringde från Paris till Stockholm för att betala min jäkla flygbiljett. Onlinebokning som ska vara så enkelt!
När jag sen ikväll skulle boka resan tillbaka till Paris efter nyår hade jag sett ut att det skulle bli billigast och bäst att flyga med SAS Luleå-Sthlm och sen Sthlm-Paris på separata bokningar. Jag bokade därför snabbt och enkelt resan Sthlm-Paris och fick sen av nån konstig anlednig för mig att kolla vad det skulle kosta att boka direkt Luleå-Paris, vilket jag absolut inte tänkt på tidigare. Och det visade sig såklart vara 600 kr billigare!! Samma tider, samma väntetid på arlanda, enda undantaget att allt är på samma biljett och mkt billigare! Därför blev jag tvungen att avboka det jag nyss bokat och boka om med det billigare alternativet. Nu tror jag iallafall att allt är i sin ordning. Idag har jag bokat så mkt flyg hit och dit att jag knappt vet vars jag befinner mig! I slutändan sitter jag väl i Azerbaijan på julafton.

Nej jäkla dag säger jag bara!
Det var för övrigt en väldigt trevlig helg och jag ser redan fram emot nästa :)

Tjing!


Kommentarer
Postat av: anna

vi längtar tills du kommer hem :D

2009-10-06 @ 15:02:17
URL: http://annaohgren.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ja vad kul Lena, sen så har vi ju paxat dig på nyårs bara så du vet! ;D

2009-10-07 @ 12:13:48
Postat av: Sandra

Gud vad roligt det ska bli att träffa dig igen! Längtar sjukt mycket, hoppas resan blir mindre krånglig än biljettbokningen;) Hoppas du har det bra!!!

2009-10-18 @ 19:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0