En natt i Paris!

Vilken jävla kväll! Fast i slutändan blev det egentligen rätt lyckat :D

Vi ökade i antal från fem till sex då Maja tog med sig Anna, en tjej från Sundsvall, som fram på morgonkvisten lyckades flirta med en dörrvakt så att vi fick komma in gratis på en klubb där det egentligen skulle kostat 20 euro att gå in ;) Motiveringen löd: "Är dina fem kompisar snygga? Ja de är de, då får ni gå in gratis". 

Men nu tar vi det här från början: Vi skulle alltså äta middag på en restaurang men hittade såklart ingen bra (jag hatar att leta restauranger!) så det slutade med hamburgare på quick halv elva och jag höll på att dö av hunger! Därför beställde jag och Hanna den största hamburgaren ;)
Sen skulle vi improvisera en liten förfest eftersom förfester inte existerar i det här landet! Det slutade med några smirnoff på en parkbänk vid en väg och vi fick rätt många konstiga blickar på oss.
Därefter begav vi oss mot en klubb vi sett ut tidigare och som verkade helt okej bra, inte så dyr alltså. Den skulle ligga nära Moulin Rouge men när vi kom dit var det en enorm kö för att komma in och i kön och runt omkring klubben var det bara svarta! (negrer alltså) Sen läste vi på en lapp att lördagkvällar var de svartas kvällar så inte kände vi för att gå in där då.
Det slutade tragiskt nog med att vi hamnade på en klubb där större delen var 40+ och musiken sög och var så hög att man blev döv! Anledningen till att vi gick dit var att det var gratis inträde och klockan var så mkt att metron slutat gå och därför kunde vi inte ta oss så långt. Man vill ju inte direkt gå genom hela Paris. Jag och Maja shottade iallafall tequila och när klockan var fyra och vi var väldigt less på stället blev vi påminda om att klockan bara var tre! Jag hade helt glömt bort att man skulle ställa om klockan! Som tur var så var det då Anna hittade det andra stället där vi fick komma in gratis och där medelåldern var något lägre och där de spelade vanlig musik! Så där hade vi roligt ett tag innan vi gick och letade oss lite mat före hemvärden halv sju. Skojigt nog fick sen jag, Sanna och Fredrika vänta en hel jäkla halvtimme på tåget vi måste byta till för att ta oss hela vägen hit. Då förfrös jag hela kroppen, speciellt fötterna!
Sammanfattningsvis var kvällen en lättare katastrof men det var iallafall roligt :D jag gick och la mig när jag kom hem halv nio (samtidigt som Karin steg upp) och steg sen upp efter tre så den här dagen har gått rätt fort.

Ikväll har jag och Karin varit på bio. Hon kom in på mitt rum och sa: "Jag far på bio nu. Och om du vill kan du ju få följa med, det är ändå inget bra på tvn ikväll. Jag far på fem minuter." Då tänkte jag att varför inte :D det kostade bara 60 kr och filmen var faktiskt jättebra. Fish tank hette den, egentligen en ganska tragisk film om en 15-årig tjej som bodde nånstans i slummen i England och ville bli dansare. Men det var helt klart värt att fara och se den :) Jag och Karin har haft en riktigt trevlig kväll nu när Viktor och Klara inte är hemma.
 
Jag får nog gå och lägga mig snart för av nån konstig anledning så är jag ganska trött ;) Men jag har inte hunnit se ensam mamma söker än! Vart tog den här helgen vägen!?

Imorron ska jag iallafall ha en slappardag!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0