Besök från Afrika

Ikväll vid 17-tiden ringde Klara och Viktors pappa och sa: "Jag kommer och hälsar på om en halvtimme". Hur oväntat var inte det! Han som i normala fall bor i Sydafrika var tydligen med jobbet i Paris och ville därför passa på att träffa sina barn. Och det var kul att få se vad han var för typ för det har jag faktiskt funderat över. Med sig hade han dessutom två kollegor (en måste varit nästan tre meter lång!). Men de stannade bara cirka en timme och under nästan hela den timmen gjorde Viktor sina läxor så egentligen kändes allt lite konstigt och krystat. Men nu har man iallafall träffat han och fått ett ansikte att minnas till nästa gång barnen pratar om pappa.

Idag när jag och Klara var i stallet kom jag underfund med hur otroligt mkt jag lär mig om hästar de sensate sju veckorna. Jag kan ju till och med sätta på hästen sadeln helt själv! Annars har det varit helt okej fint väder idag så jag och Klara har varit i lekparken som finns här i närheten. Och för en stund sen ringde Sunnanå hemtjänst och undrade om jag hade möjlighet att jobba imorgon. Tyvärr var jag tvungen att säga nej eftersom jag redan har andra planer ;)

Inför helgen stundar barnpassning fredagkväll + lördag och på söndag har kyrkan ordnat en volleybollmatch, svenska kyrkan mot norska kyrkan där jag tänkte delta som hejarklack :D

Annars finns det inte mkt mer att säga. Jag ser återigen fotboll i webkameran och gillar faktiskt läget :D det är verkligen en genialisk idé! Heja Sverige! :D Även om det inte blir något VM kan man ju hoppas på storseger i kvällens match.

På återseende när det finns mer att berätta! Tjingeling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0