Barnvakt och bullbak

Idag har jag den stora äran att berätta att jag varit hemifrån i exakt 7 veckor. Tiden bara springer iväg och nästa vecka har jag varit här halva tiden fram till jul.

Imorse gjorde jag en tripp till Paris för att investera i en ny bh som jag sett ut förra helgen och som givetvis var slut när jag kom dit idag. Det blev inga andra inköp heller, jag kastade bara bort 80 kr på en jäkla tågbiljett för att ta mig till Paris helt i onödan. Eftersom det bara är fredag idag kunde jag inte åka på mitt tågkort in till Paris för det funkar bara på helgerna och tur var det väl att jag inte fick för mig att åka utan biljett för självklart var det biljettkontroll idag. Jag borde förstått redan när jag kom till tågstationen imorse att det inte var meningen att jag skulle fara någonstans idag för tåget jag tänkt åka med var inställt så jag fick vänta en kvart på nästa och när jag skulle tillbaka från Paris missade jag mitt tåg med en minut och fick då vänta en halvtimme.

I eftermiddag blev det däremot mer lyckat för då var det bullbak hemma hos Sanna :) fem bulltokiga tjejer och en tysk samlades och bakade en hel massa bullar :) (okej jag missade själva bakningen pga mitt missade tåg men jag hann som tur var vara med och äta dem). Jättegoda!

Ikväll är jag barnvakt. Jag ska inte klaga för det är första gången jag behövt vara det sen jag kom hit och Viktor och Klara har sett tv hela kvällen så jag har kunnat stryka och allt har varit stilla lungt. Imorgon är jag barnvakt igen med start klockan två men på söndag är jag ledig och då ska jag heja fram Sverige i en spännande landskamp i volleyboll :D

Nu är jag så trött att jag tror att jag somnar där jag sitter. Det blir alldeles för lite sömn på det här stället!

Godnatt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0