Åtta veckor åt båda hållen

Idag har jag varit här exakt åtta veckor, hälften av tiden fram till jul för det är också exakt åtta veckor tills jag kommer hem på jullov :D jag längtar! Men om tiden fortsätter att gå så fort som den gjort hittills hinner jag väl knappt blinka innan jag sitter på flyget hem.

Jag har känt de senaste dagarna att det börjat bli dags för en uppdatering men det har varit en rätt händelselös vecka så jag har inte haft något särskilt att skriva.
Det går bra i skolan. Jag lär mig nya saker nästan hela tiden och det är väldigt roligt :) jag som trodde att jag redan lärt mig all franska man kunde lära sig ;) i veckan har jag lärt mig grammatik som jag inte ens visste fanns! Subjunktiv existerar knappt i svenskan men används tydligen nästan hela tiden i franskan och jag fattar inte varför jag aldrig fick lära mig det under mina sex års franskastudier! Det råder också vissa stunder språkkaos i min hjärna då jag knappt är medveten om vilket språk jag pratar. Ibland pratar jag engelska med svenskar och svenska med stackars Fredrika som ibland lär mig lite tyska. Och jag gör samtidigt små framsteg i franskan för jag har upptäckt att numera förstår jag stora delar av det Viktor och Klara pratar om när vi äter middag :)

Jag har iallafall väldigt roligt här :) igårkväll gick jag, Sanna och Fredrika en lång kvällspromenad och kom fram till att vi ska vara väldigt glada att vi tre som bor på samma ställe kommer så bra överens :) och idag for vi på shoppingtur till köpcentret Parly 2. Såklart hittade jag inget till mig sälv men jag kom mig faktiskt för att köpa en födelsedagspresent till Klara som fyller år om en dryg vecka. I present önskar hon sig PetShop (små onödiga plastdjur som de säljer på Toys R Us) men såklart vet inte jag vilka hon redan har och vilka hon vill ha så fiffiga jag köpte en PetShopfleecefilt till henne istället :D antingen kommer hon att älska den eller hata den, vi får se hur det blir.

Ikväll är jag barnvakt igen. Det är rätt skönt har jag kommit fram till, speciellt en fredagkväll då de är trötta efter en jobbig skolvecka. Imorgon åker de till sina kusiner och blir borta drygt en vecka och det är då jag kommer att vara i det närmsta helt ledig :D det ska jag minsann njuta av! Imorgon bär det troligtvis av in till Paris på kvällskvisten för vi har planerat att gå på disco ;) jobbigast med det blir att var vaken hela natten för att ta första tåget hem vid sju på morgonen eftersom sista tåget på kvällen går redan före klockan ett. Vid såna tillfällen suger det att bo här.

Nu ska jag nog glutta lite på en film innan jag sover.
På återseende :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0