Tre veckor kvar!

Tre veckor kvar till hemfärd! Vid den här tiden om tre veckor sitter jag på planet från Stockholm till Umeå, najs! :D

Jag har insett att det varit lite dålig uppdatering här i veckan men det har sina förklaringar. Det har varit en tråkig och händelselös vecka! Måndag och tisdag hade jag ingen skola för min lärare var hemma med sitt sjuka barn. Måndag kom jag till skolan helt ovetandes om att vi inte hade lektion och fick vända om igen direkt. Inte så kul men inte heller så mkt att göra åt. I tisdags slog jag på stort och bakade citronsockerkaka och chokladmuffins och passade även på att bränna mig på handen i Karins minimala ugn/mikro!
Igår lyckades jag "missa" bussen när jag skulle hämta Viktor efter skolan. Jag är helt övertygad om att jag inte missade bussen för jag var i tid och bussen brukar alltid vara några minuter sen men igår kom den helt enkelt inte. Därför fick Karin fara från jobbet och hämta honom. Tur att det gick bra för henne att göra den här gången och sen får vi bara hoppas att bussen inte låter bli att komma någon fler gång eller att Karin inser att Viktor är stor nog att åka buss hem själv.

Idag for jag, Sanna och Maja till ikea för att köpa pepparkaksdeg, men hör och häpna pepparkaksdegen var slut! Istället köpte jag ett rött doftljus som jag ska ha som advenstljus och premiärtända på söndag :) sen köpte vi skumtomtar och julmust som jag ska frossa i i helgen :D På ikea finner man sann lycka :D
Det blev ingen simning idag för Sanna är så förkyld, synd :( och dålig start på vårat försök att simma varje fredag ;) Men istället hann vi äta lunch på ikea :D och köra vilse rätt rejält när vi skulle därifrån ;)

Imorgon blir det Paris och förhoppningsvis får jag sällskap av min tyska granne Friederike. Jag planerar att påbörja julklappsinköpen men vi får väl se hur det blir med den saken. På söndag ska vi dra på svensk julmarknad i kyrkan och sen kommer den här helgen att vara över.
 
Ja nu vet ni att jag lever och på min lediga tid roar jag mig för tillfället med att se en ängels tålamod :D jag skrattar så jag kiknar, Peter Settman är en stjärna :D

Tjohej!

Kommentarer
Postat av: Gunnel o Leif

Jag tycker du ska börja skriva kåserier i ngn tidning! Väldigt underhållande

2009-11-29 @ 13:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0