Skolan, släng dig i väggen!

Idag har jag haft mitt första grammatikprov! Det gick rätt så ganska jättedåligt för min del. Franska är minsann ett klurigt språk och efter två timmars provskrivning är jag nu nästan hjärndöd.

Igår var jag som sagt ledig och firade vapenvilan under första världskriget med att besöka Paris tillsammans med Sanna. För Sanna blev det några fynd men för min del låg pengarna tryggt i kvar i börsen. Jag tänker på att börja köpa julklappar nästan varje dag men kommer inte längre än till att just tänka på att göra det. Nästa steg ska bli att göra en lista på vilka som varit snälla och ska få en julklapp i år :)

För övrigt så blev jag inte sjuk som jag trodde att jag skulle bli. Jag är frisk som en nötkärna inför den stundande helgen då jag som vanligt har noll saker att göra. Men alltid dyker det upp nåt. Jag och Sanna ska kanske göra ett försök att leta en frisör som känner för att klippa oss. Det skulle jag verkligen behöva!

Ikväll står det barnvakt på schemat. Karin ska på ABBAkonsert och jag ska tvinga barnen att göra sina läxor och läsa sagor för Klara. Det kommer att gå prima ballerina :)

Tjingtjong cykelstång! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0