Ibland är barn för roliga!

De senaste dagarna har det sagts en del roliga saker här som jag nu tänkt dela med mig av :)

Vi börjar med en, vad jag valt att kalla för komplimang, som jag fick av Klara förra veckan när jag satt på mitt rum och såg gossip girl och hon kom in för att se lite med mig. Ganska snabbt ställde hon frågan:
- Är det där Britney Spears?
- Nej det är en annan tjej, svarade jag. Tycker du hon var lik Britney Spears?
- Ja det tycker jag, och det är du också när du sminkar dig.
Tack Klara det har ingen sagt till mig förut! :)

Igår fick jag bevisat för mig hur olika man kan tänka som barn och vuxen (alltså vuxen i min ålder). När jag hämtat Viktor efter skolan och vi gick från bussen cyklade en kille förbi oss. Jag spanade så klart in killen men kom fram till att han var rätt ful och just som jag kom fram till det sa Viktor:
- Den där killen hade cool cykel!
Bevisligen tittar vi inte riktigt efter samma saker.

Och ikväll när vi åt middag sades följande:
Viktor: -Lena är det du som har gjort de här köttbullarna? (jag hade kört dem i mikron för att tina dem, sen delat dem i småbitar för det fanns så lite köttbullar kvar och efteråt stekt dem med potatis vilket gjorde att de inte blev riktigt lika goda som när man tinar dem i ugnen).
Lena: -Ja, var de inte goda?
Viktor: -Nja. Du kan faktiskt inte laga mat och du borde öppna en restaurang som heter
FEL MAT!
Konstigt nog åt han upp allt och ville ha mer efteråt.

Sen berättade han att en av hans kompisar skaffat tjej och utbrast: -Hon är JÄTTEFUL!
Det bidrog till att han och Klara hade en livlig diskussion om hur många par de har i sina klasser. Det var för roligt att höra på, de små rackarna är ju bara åtta och elva :D

Förutom att man får sig ett gott skratt lite då och då så är allt som vanligt. Igår fick vi tillbaka provet vi gjorde i skolan i torsdags och hejsanhoppsan det gick riktigt bra! :D
Och imorgon har förövrigt New Moon premiär här och vi ska se den på lördag! Vem längtar inte ihjäl sig!? :D

Imorgon är det också heldag med Klara och vi ska som vanligt gå och rida. Men nu var det riktigt länge sen sist pga lov och helgdagar.

På fredag kommer jag hem om fyra veckor! Jag kör med daglig nedräkning nu ;)
Hade! :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

HAHAHA, britney spears var nog det roligaste jag hört idag, no offence... Annars verkar ungarna helt underbara ;) Synd att killen på den coola cykeln inte var snygg!

2009-11-17 @ 23:49:52
URL: http://linneaberglund89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0