Första advent

Idag är det första advent och 25 dagar kvar till julafton :D Som planerat skulle jag utföra mina julklappsinköp i helgen och jag gjorde verkligen en kraftansträngning igår men kom mig inte för att köpa något. Inte speciellt oväntat. Det får väl bli nästa helg istället.
Igårkväll såg jag Flickan som lekte med elden som jag äntligen lyckats få tag på. Jättebra! :D och när jag kommer hem har Anna föreslagit att vi ska gå på bio och se Luftslottet som sprängdes :D

Idag tog jag och Sanna med oss Friederike på svenska kyrkans julmarknad. Vilken hit för de sålde varmkorv :D som jag har längtat efter vanlig hederlig varmkorv med bröd! Nästan lika stor lycka var det när jag såg att de sålde pepparkaksdeg för nu slipper jag göra egen ;) finns det tid så har jag bestämt att det blir pepparkaksbak på onsdag. Jag passade också på att bli barn på nytt och fiskade i fiskedammen där det nappade en liten vit mjukisråtta. Själv hade jag ingen glädje av den men Klara sken upp när hon fick den :) råttan heter numera Kalle ;)

Det var den helgen. Ny vecka imorgon och på tisdag börjar julkalendern. Precis som de senaste åren så tror jag att den kommer att vara jättedålig men självklart måste jag se den ändå och visa för Viktor och Klara vad en julkalender faktiskt är :)

Toodilooo!



Mitt doftande adventsljus jag tände imorse :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0