Bio på Champs Elysées

Gårdagen såg ut som följande:
Jag och Sanna åkte in till Paris på eftermiddagen med målet att gå på bio. Vilken film och vars hade vi ingen aning om men här känns inte det som ett särskilt stort problem. Vi åkte till tågets slutstation St Lazare för att inse att vi nog skulle klivit av en station tidigare (på La Défense) så vi klev på första bästa tåg och åkte tillbaka, gick en sväng i det enorma köpcentret och kollade in vilka filmer som gick på bion som finns i köpcentret i La Défense. Vi kom överens om att utbudet av filmer var för litet för våran smak så vi åkte till Champs Elysées för där finns det flera jättestora biografer. Filmutbudet där var inte mkt större så jag försökte peppa Sanna att vi skulle se The box.

Hur som helst bestämde vi oss för att äta middag medan vi funderade på vilken film vi skulle se. Och då dök så klart det stora matproblemet upp: Vars skulle vi äta? Men den här gången hade jag faktiskt på förslag att vi skulle åka till området där vi bodde när vi var i Paris med skolan för där fanns det en restaurang som hade jättegod sallad :D sagt och gjort vi försökte med hjälp av mitt minne att ta oss dit. Tyvärr mindes jag en aning fel så vi fick åka metro än hit än dig innan vi tillslut hamnade rätt. Vi gick till och med förbi hotellet där vi bodde!
Det är den lite fulare delen av Paris, i norr, och egentligen inte ett så trevligt ställe att vara på på kvällen. Men det var iallafall god sallad! (okej vi åt inte på det stället jag hade tänkt ut från början utan på ett annat väldigt mysigt stället mitt emot). Sanna drack vin och jag som hatar vin drack cola.

Bion eftråt blev The box. Troligtvis i biografens största biosalongen som var ungefär i samma storlek som stora salongen hemma. Därinne var det varmt som i en stekhet öken och det gick knappt att andas! Filmen var dessutom rätt dålig. Den var spännande men handlingen var mystisk och jag hade helt missat att den skulle utspela sig på 70-talet. Så mitt tips till er är: se den inte.

Förutom filmen som var en ganska stor besvikelse så var det en helt okej kul kväll :) vi laddar om för bio igen om två veckor och då kan filmen inte vara annat än helt underbart jättebra! Och alla vet så klart att jag pratar om New Moon :D Affisher om filmen sitter uppe överallt nere i metron och Edward är såååå snygg! Filmen har dessutom premiär här två dagar innan den har premiär i Sverige! ;)

För en lite stund sen åkte Karins föräldrar tillbaka hem till Skellefteå igen. Lite tråkigt för vi har haft så trevligt i veckan. Nu är allt som vanligt igen och imorgon börjar jag om skolan. Eller allting är förresten inte alls som vanligt för i fredags åkte ju Rabih ut ur idol! Jäkla skit han som var min favorit!

Nu bir det snart Paris igen och svenska kyrkan.
Jag känner mig lite risig idag. Hoppas jag inte håller på att bli förkyld! Klara hade ont i halsen igår och är visst lite sjuk idag så det är väl inte så konstigt om jag också det. Men nu ska vi inte tro det värsta!

Vi hörs och ses!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, låter ju ändå som att det blev en ganska så lyckad kväll. Orättvisst att New Moon har premiär tidigare i Paris än här. Jag ska också försöka se den här hemma om jag bara får med mig någon, dock blir det inte på premiärdagen. Kan också tillägga att "Flickan som lekte med elden" var väldigt bra i fredags. Men ettan är nog faktiskt snäppet bättre. :)

2009-11-08 @ 15:17:26
URL: http://moppan.blogg.se/
Postat av: Malin

Och ja de är en skandal att Rabih åkte ut. Han var min favorit också. :(

2009-11-08 @ 15:19:18
URL: http://moppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0