1 november

Idag är det den 1 november men här kan man snarare tro att det är den 1 september om man kollar på vädret. Idag har det regnat i princip non-stop hela dagen och det har inte regnat bara lite!

För femte dagen i rad åkte jag in till Paris för att följa med på kyrkans guidade tur på kyrkogården Pére Lachaise. Vi var en liten men tapper skara som samlades i ösregnet. Guiden var en väldigt lustig dam i de äldre åren som mest verkade tycka att det var jobbig att visa oss runt. Men det hon berättade var iallafall intressent. Dock vet jag inte om det var värt de 10€ som det kostade. Fast det kanske till viss del berodde på regnet som gjorde att man mest av allt bara ville därifrån.

Kyrkogården är iallafall enorm! Och en massa kända personer ligger begravda där tex Edith Piaf, Oscar Wilde, Jim Morisson och en massa konstnärer och filosofer. Vi var där när vi var i Paris med skolan för 1,5 år sen så jag hade redan sett nästan allt vi tittde på idag men det var som sagt intressant när hon kunde berätta lite om stället.

Det blev hemfärd direkt efter guidningen för då var jag verkligen sjöblöt!
Ikväll har jag ätit middag tillsammans med Karin och hennes föräldrar. De är riktigt trevliga :) Karins mamma har för övrigt varit lärare på Kaplan en gång i tiden. De positiva med att de är här i veckan är att det blir mindre jobb för min del ;) imorgonkväll kommer ju Viktor och Klara hem igen! Ärligt talat har det varit en väldigt skön vecka nu när de varit borta ;) Så imorgon får jag njuta till max av min sista lediga dag. Det blir nog inget besök i Paris tror jag för jag börjar faktiskt känna mig ganska mätt på storstadslivet för tillfället. Eventuellt beger jag mig till "ICA" och köper ett paraply. Det hade jag behövt idag!

Tjingeling!


Ps. Igår var jag det närmsta jag någonsin varit eiffeltornet sen jag kom hit. Och jag har bildbevis ;)
Dessutom fick jag tag på mina efterlängtade skor! :D som efter en hel del promenerande gjorde mina fötter onda :(




BILDBEVIS!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0