Sista helgen avslutad

Då var sista helgen före hemfärden avslutad. Den har till största delen bestått av shopping så nu är jul/nyårsklänningen inhandlad :) 
I lördags kollade jag vilken väg som kommer bli smidigast för mig att ta mig ut till flygplatsen på fredag. Jag har beslutat mig för tåg istället för buss för då slipper jag kånka runt på väskan i tusen trappor. Så här i efterhand var det nog riktigt klokt av mig att provåka för jag kan säga att jag hade mina vilsna stunder innan jag hittade rätt och det skulle jag inte velat vara med om tillsammans med en stor väska i släptåg!

Igår gjorde vi ett besök i svenska kyrkan och blev fast för att stå ute och sälja glögg till alla som kom dit för att se luciatåget. Andra istiden har kommit till Frankrike för det är sååååå kallt! I slutet på veckan pratas det till och med om att det ska komma snö. Hur som helst stod vi ute i kylan och sålde glögg till både fransmän och svenskar och en liten skymt av luciatåget fick jag innan de försvann in i kyrkan :)

Idag hade vi det skriftliga provet i skolan. Skönt att ha det gjort och skönt att det bara är två lektioner kvar :D Vad som är ännu lite skönare är att Karin verkar ha insett att Viktor faktiskt kan åka buss hem själv efter skolan så imorgon slipper jag åka till Versailles och frysa ihjäl medan jag väntar på att han ska sluta. Toppenvecka!

Fyra dagar kvar! Tjejer vi ses på lördag för fan! :D

Godnatt :)



Visst har vi vacker julgran? :D Och Karins pelargoner blommar fortfarande på balkongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0