Pinsamt!

Egentligen hade jag inte tänkt blogga idag men nu måste jag bara berätta om något fruktansvärt pinsamt jag var med om tidigare ikväll!

Jag skulle gå ner i källarförrådet och hämta upp min resväska för att sen börja se över vad jag tänkt ta med mig hem över jul. Jag var nästan helt säker på att jag visste vart källarförrådet var eftersom jag följde Karin ner dit när vi ställde bort väskan. Så jag traskade ner med ficklampa och nycklar.
Det finns flera dörrar nere i källaren men jag tog första till höger som jag trodde var rätt, klev in genom dörren, tryckte på en knapp som jag trodde var lysknappen, tryckte hårt för lyset tändes inte och hörde då ett ringande ljud. Inte var det en lysknapp det var en ringklocka! Jag fattade inte vad en ringklocka gjorde där nere men jag hittade iallafall lysknappen, gick genom korridoren till dörren rakt fram och försökte låsa upp den med nyckeln jag fått av Karin. Då hände det pinsamma! En man öppnade dörren inifrån och jag stod plötsligt och stirrade in i deras vardagsrum! P-I-N-S-A-M-T! Jag blev tvungen att ursäkta mig ett antal gånger och han pekade på en annan dör i korridoren och sa det var den rätta. Jag bytte dörr och försökte än en gång på alla möjliga sätt få in nyckeln i låset men den passade inte! Då slog det mig att det nog var till den dörren ringklockan hörde så jag drog slutsatsen att det också var en lägenhet och sprang upp till Karin innan jag skulle råka ut för nåt mer pinsamt! Då fick veta att jag hade en nyckel för lite med mig och sen ritade Karin en karta så att jag skulle hitta rätt. Grattis Lena att du behövde en karta för att hitta till källarförrådet.

Nu sitter jag här med min resväska och skäms!
Mitt planerade färdsätt till flygplatsen på fredag kan dessutom skita sig tack vare att tåget jag ska åka med strejkar så jag kanske måste ta bussen. Men då ska det tydligen snöa både imorgon och på fredag (givetvis värst på fredag) så att ta bussen är kanske inte så smart det heller. Några millimeter snö här kan jag tänka mig innebär trafikkaos. Det här gör mig lite nervös!

Nej nu ska här packas! :D
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0