Pepparkaksbak

Som ni säkert förstår av rubriken så har vi bakat pepparkakor i eftermiddag :) Viktor och Klaras intresse för bakningen räckte i ungefär en kvart och sen fick jag avsluta arbetet. Eftersom vi inte hade några pepparkaksformar kom Klara på den smarta idén att vi skulle använda hennes små plastformar med djur så större delen av pepparkakorna blev ungefär i storlek med muminkex :) en del blev väldigt tjocka, en del väldigt tunna, en del brända och en del väldigt hårda så variation var det iallafall ingen brist på :D

Det har varit en väldigt intensiv dag idag men vi har hunnit mycket! Vi har ridit, lagat mat, gjort läxor, bakat, gjort mer läxor, lagat mer mat och däremellan hann jag till och med stryka lite kläder. Onsdagar är inte att leka med!

Nu följer dessutom jag och Klara julkalendern slaviskt på svt play. Enligt Lena 20 år är den precis lika dålig som de senaste årens julkalendrar men enligt Klara 8 år så är den super! Man kan ju börja fundera på om det har något med åldern att göra.

Klara måste för övrigt vara en av världens sötaste ungar för ikväll fick hon nys om att mitt adventsljus luktar väldigt gott och sa kort och gott: Ååh jag skulle vilja smaka det! Och sen satte hon tänderna i det. Men det var inte gott...

På tisdag ska jag eventuellt vaccinera mig mot svinis. Karin och barnen ska göra det så då är det väl lika bra att jag hänger med och får det gjort. Nu har jag än en gång drabbats av svinis light och jag kan säga att det kommer inte in mkt luft genom min näsa för tillfället! Tack och lov handlar det bara om snuvig näsa och lite hosta.

Jag får göra en ny uppdatering när jag har mer att förtälja :)
Hej!



Lägg märke till julelefanter och julflodhästar istället för julbockar ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Enligt Malin 17 år är årets julkalender på gränsen att vara dålig, men jag följer den ändå. Det kan ju hända att den blir bättre. :P

2009-12-03 @ 14:18:45
URL: http://moppan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad söta de blev!

Du vet att du är välkommen att hälsa på mig från och med imorgon, fast bara om du inte är väldigt förkyld!

2009-12-03 @ 20:59:20
URL: http://sannagoesparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0