Livet suger lite smått just nu

Inte var jag på toppenhumör igår när Karin kom med med Klara från doktorn och sa att jag skulle bli tvungen att vara hemma med henne torsdag OCH fredag för att hon har en väldigt smittsam halsinfektion och får inte vara i skolan.

Vi var inte och red igår eftersom hon hostar så mycket så idag har jag tillbringat min andra dag instängd här i lägenheten men ett helt galet barn som ena stunden slår kullerbyttor och dansar för att några timmar senare ligga helt död i soffan.
Själv missar jag två lektioner i skolan eftersom vi skulle ha en extra lektion imorgon för ta igen en av lektionerna vi missade när våran lärare var borta för två veckor sen. Och i måndags började vi faktiskt se en bra film som jag missade slutet på för att jag inte kunde fara till skolan idag!

Jag klättrar snart på väggarna så idag blev jag tvungen att baka mer chokladmuffins som blev så populära sist jag gjorde dem ;) och de är faktiskt skitgoda :D Vad som är mindre populärt här är mitt ris, eller sånt som liknar ris som tex couscous som jag skulle koka ikväll men som jag helt misslyckades med! Hur är det möjligt att varje gång jag ska koka ris så blir det mer likt gröt!? Jag klarar inte av det även om Karin visat mig exakt hur jag ska göra. Ris är verkligen min svaga punkt i köket och det är det två barn som är väldigt duktiga på att påpeka.

Ikväll har jag gått en promenad med Sanna och träffat henne för första gången på nästan två veckor för hon har varit sjuk! Vi har upptäckt nya ställen här i Bailly som vi inte visste fanns. Det är riktigt stort! Men det vet ju inte jag som bara sett det som finns på vägen mellan lägenheten och tågstationen ;)

Snart inleds min sista helg i Paris före jul och av någon anledning känner jag mig lite stressad, som om det vore min livs sista helg här. Men jag har ju faktiskt ett antal helger kvar nästa år. Jag har redan planerat att ta upp resväskan ur källaren på tisdag eller onsdagkväll så jag kan börja planera mitt packande så jag känner att hemfärden närmar sig med stormsteg :D och jag börja tycka att det är coolt att säga att nästa lördag ska jag till Sandra ;)

Biljetter till annandagen är förresten införskaffade. Jag är inte riktigt nöjd med valet av dag, juldagen hade nog varit bättre men med trevlig sällskap ska nog annandagen funka också :)

Imorgon ska jag dammsuga. Och göra läxor med Klara. Och plugga till mitt grammatikprov som är på måndag. Så nu vet alla vad jag ska göra. Inget som är alltför roligt.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Juldagen är det väl ändå 22?

2009-12-10 @ 23:59:17
URL: http://linneaberglund89.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jaså där ser man, balzac ger sig in i leken under julhelgen! HAHA :) Anna och company ska nog ut på annandagen. Jag håller mig däremot nykter :) typ

2009-12-11 @ 00:32:31
URL: http://linneaberglund89.blogg.se/
Postat av: Malin

Hmm, ja det har väl inte blivit överdrivet mycket övningskörning på senaste tiden. Jag måste ta och skärpa mig på den punkten.

2009-12-11 @ 16:52:51
URL: http://moppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0