Andra advent

Andra advent idag, vilket jag faktiskt hade glömt ända tills jag kom på det i eftermiddags. Inte för att det spelar någon större roll, man brukar ju inte direkt fira. Jag har inte ens orkat tända mitt adväntsljud så värt att jag har ett.

Nu får det bli en snabb uppdatering av helgen. Gårdagen blev inte direkt som den var tänkt att bli.
När jag skulle gå till tåget för att åka in till Paris igår förmiddag så regnade det så mkt att det rann floder med vatten längst gatorna! Paraplyet hjälpte inte ett dugg så väl framme vid tågstationen hade mina byxor klibbat fast på benen och skorna var dyngsura! Och de kläderna skulle jag ha på mig en hel dag i Paris, inte kul! Men som tur var hade jag med mig extrasockar ;) vilket inte gav så mkt eftersom dom blev blöta så fort jag stoppade ner fötterna i skorna igen. Så jag la näsdukar i skorna och då blev det bättre ;) (det gäller att vara uppfinningsrik). Och det första jag gjorde när jag kom till Paris var att gå och köpa mig tre par torra sockar!
Sen träffade jag Hanna, Ebba och Annelise och vi julshoppade och gick på julmarkad i la defense :) Det var jättemysigt! Och jag gjorde ett riktigt bra julklappsfynd ;) plus att jag köpte en julgranskula med eiffeltornet på som är såååå fin :D

Efter ett antal timmar spenderade i köpcentret och på julmarknaden begav sig jag och Hanna hem till henne för att lämna allt vi handlat och förbereda oss inför kvällens partaj. Men...ingen hörde av sig till Hanna och sa vart vi skulle ses så vi blev lite irriterade och bestämde oss i sista stund för att ta sista bussen och åka tillbaka till Paris för att hitta på något annat. Då....när vi satt på bussen hörde en tjej av sig (klockan var halv nio!) och sa vart festen skulle vara men då var vi inte alls uppklädda för fest så vi struntade i det och gick på bio istället. Tyvärr råkade vi välja att se världens sämsta film och under hela filmens gång ville jag bara att den skulle ta slut. The Imaginarium of Doctor Parnassus, sista filmen med Heath Ledger, sen den inte!

Klockan tolv när filmen var slut hade vi fortfarande inte ätit middag. Så vi gick på julmarknaden på Champs Elysees och åt en våffla och hamburgare :)

Vi tog nattbussen till St Germain vid klockan två och fick sen vänta en halvtimme i kylan och blåsten på att en taxi skulle komma och hämta upp oss och skjutsa hem oss till Hanna! Inte okej! Pricken över i var att jag upptäckte att jag tappat mina fleecevantar någon gång under kvällen för jag kunde inte hitta dem i väskan :( i fjol tappade jag också bort mina fina fleecevantar som jag fått av sandra så jag fick önska mig nya i julklapp.
Hur som helst, vi var i säng klockan fyra och uppe klockan nio för att åka till Versailles och träffa Ebba och Annelise. Och vad hittar då Hanna i källaren när vi tar på oss skorna för att fara? Jo mina vantar :D som tydligen inte ens hade följt med in till Paris igårkväll. Tack och lov!

Jag blev inte så långvarig i Versailles. Ebba ville titta på slottet för hon hade inte varit där så när de gick in dit tog jag bussen hit till Bailly.

Oj det här blev inte en så snabb uppdatering som jag tänkt från början men nu har jag iallafall fått med det mesta om min misslyckade helg som egentligen blev ganska lyckad :)
Efter fem timmars sömn i natt så är jag fruktansvärt trött nu så jag måste verkligen sova! Jag hoppas att Klara inte är sjuk imorgon också så jag måste vara hemma med henne för det har jag inte lust med! På tisdag har vi muntligt prov på skolan och hur det kommer att gå vill jag inte ens veta!

Godnatt!


Snögubben som vandrade omkring på julmarknaden i La Defense


Pariserhjulet nedanför Champs Elysees


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0