2 veckor kvar!

Varje fredag förflyttar jag mig en vecka närmare Sverige. Och varje söndag förflyttar jag mig en vecka närmare dagen då jag ska åka tillbaka hit. Oj jag är så filosofisk ;)

Så här två veckor före hemfärd, och med mindre än tre veckor kvar till julafton, har jag faktiskt lyckats köpa så mkt som tre julklappar! Två av dessa inhandlades idag när jag och tyskan (jag ska börja kalla henne för tyskan, eller kanske Freddan, för jag orkar aldrig skriva hennes namn) tog bussen till Parly 2 och shoppade loss i 1,5 timme innan jag blev tvungen att fara tillbaka och, som överrenskommet, avlösa Karin från barnpassningen av sjuka Klara. Som egentligen inte är speciellt sjuk men som ändå lyckats lura till sig en dag hemma.
Hur som helst hann jag på 1,5 timme köpa två julklappar och det är imponerande! + en liten present till mig själv också, en sjal :) Ovanligt? Nej inte det minsta. Jag känner en stor kärlek för sjalar :D Dessutom fick jag min lön idag så jag hade råd att slösa lite.

Imorgon ska jag tillbringa dag och natt med Hanna. Först ska vi julklappshoppa i Paris och under kvällen står det fest på schemat. Med vilka vet jag inte med det är några Hanna känner. Sen är hon så schysst att hon låter mig sova hos henne så jag slipper hålla mig vaken hela natten och komma hem halv nio på söndagmorgon! Så imorgon flyttar jag till Chambourcy (inte för att det säger er något) där buss och tågförbindelser till och från Paris är något bättre än här.

Ha en snajsig helg allihopa, uppdatering söndag kväll!

Erik.
 Jag gör här och nu ett offentligt erkännande: Du har rätt, the book of love är tårdrypande vacker :)


Det finns ingen snö men det finns julgranar :D här mitt i en stor rondell i Versailles.
Skulle ni någon gång vilja köra i den här rondellen så har jag varit vänlig nog att ta med
skylten som visar i vilken riktning man ska köra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0