Jag lever!

Hej omvärlden (främst Sverige). Jag lever och mår bra så mina nära och kära, ni behöver inte vara oroliga.
Det har varit kris i mitt liv sen igår kväll då jag inte fick internet att fungera på datorn. Men nu är det fixat och allt är kanon! =)

Jag är nu på plats i den lägenhet på nästan 100 kvadratm. som ska vara mitt nya hem de kommande 10 månaderna, i Bailly 40 minuter utanför Paris, 15 minuter från Versailles.
Resan hit gick mkt bra, helt klart över förväntan. Jag gick inte vilse och jag slapp greppa tag i byxorna på min flygkompis som var en fransman 50+ som sov sig genom hela flygresan. 

Jag ska här och nu ta tillbaka allt ont jag sagt om att fransmän skulle vara otrevliga, för de är ju faktiskt riktigt hjälpsamma! Jag har fått hjälp med både vägbeskrivningar och hjälp att bära mina väskor. Dock har jag själv fått kånka runt på min ca 30 kilo tunga packning i Paris underjord och det är absolut inget jag rekommenderar någon annan att göra! Vilket helvete!

Efter nästan 12 timmars resande hamnade jag iallafall här hemma hos Karin, Viktor och Klara. Viktor och Klara kommer hem först imorgon för de har varit hos sin pappa i Sydafrika de sista veckorna av sommarlovet så jag och Karin har haft lite tid för oss själva då hon visat mig runt här i Bailly. Det verkar så mysigt! Alldeles stilla och lungt. Här blommar blommorna och träden är gröna, och det är soligt och 25 grader varmt :D

Första natten har jag sovit gott i min stora säng i mitt lilla rum men det har varit en aning varmt! Nu i natt ska jag öppna fönstret.
Idag har jag och Karin varit en sväng till Versailles för att titta på Viktors skola så jag vet vart jag ska hämta honom på eftermiddagarna. Klaras skola, dit jag ska följa henne, ligger alldeles utanför mitt fönster. Precis som hemma i Skråmträsk :D

Imorgon är jag fri att göra vad jag vill. Karin ska hämta barnen ganska tidigt och sen ska vi väl bekanta oss med varandra =) jag läste på internet att svenska kyrkan har au-pairträffar för oss au-pairer på söndagar kl tre så egentligen borde jag kanske ta mig dit och försöka hitta någon som vill bli min kompis! Men vi får se, det skulle vara skönt att bara stanna här och utforska omgivningen.

Nu har jag snart skrivit en hel bok! Men det har hänt så mkt på så kort tid. Jag gillar förresten inte riktigt att det äter middag så sent här, mellan sju och åtta. Svensk middag klockan fem ska det vara!

Nu ska jag ha lördagsmys med mig själv, vilket innebär att läsa eller se ett avsnitt av skärgårdsdoktorn ;) min nya favorit! Skärgårdsdoktorn kan man aldrig få för mkt av :D

Tjingeling, hörs imorgon igen!

Ps. Jag bor numera granne med två bögar, eller iallafall en om de möjligtvis är särbo.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Skönt att höra att allt är okej. Vi hörs! <3

2009-08-29 @ 23:54:09
URL: http://moppan.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det låter toppen det där Lena! Haha, skärgårdsdoktorn i vårt hjärta! Nästa sommar får han ett besök av oss ;)

2009-08-30 @ 21:05:48
URL: http://linneaberglund89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0