Första besöket i Paris.

Imorse vaknade jag och kände direkt att idag åker jag in till Paris och letar rätt på svenska kyrkan för att se om de finns några andra vilsna au-pairer i den här staden.
Sagt och gjort, förmiddagen ägnade jag åt att läsa tågtabeller utan att egentligen föstå speciellt mkt så Karin fick hjälpa mig. Eftersom det är söndag idag så går det inte lika många tåg som de andra dagarna och självklart lyckades jag missa de tåg jag egentligen tänkt åka med för att jag glömde tiden och satt och åt lunch när tåget gick. TYPISKT! När jag sen gick för att ta nästa tåg (tar ca 15 min att gå till tågstationen) vad händer då när jag kommer runt ett hörn och ser stationen? Jo mitt tåg åker iväg utan mig! Tredje tåget hann jag med och väl inne i Paris gick allt som smort. Jag är en hejare på att åka metro så om någon vill lära sig konsten är det bara att höra av sig ;) svenska kyrkan var dock lite av en besvikelse. De enda som fanns där var en grupp med studenter som nyss verkade kommit dit för att bo där. Inte en enda au-pair! Antagligen har dom inte börjat med träffarna än. Jag ska skicka ett mail och fråga.
Eftersom jag sen tyckte att jag fått i mig tillräckligt av storstadsluften så åkte jag tillbaka till Bailly och gick en sväng här istället. Det är verkligen jättefint :D jag gick tex förbi en park full med rosor.

Imorse kom också Viktor och Klara hem från Sydafrika så imorgon blir min första riktiga arbetsdag. En heldag eftersom de inte börjar skolan förrän på torsdag. Men det ska nog gå bra, vi ska säkert leka hela dagen ;) eller kanske gå och bada för det finns en pool här utanför :)

Idag har jag förresten på håll (och då menar jag väldigt långt håll) sett både eiffeltornet, triumfbågen och sacre coeur :D
Jag har dessutom tagit lite kort så ni får se hur jag bor :)

Ha det!




Jag bor på första våningen i hörnet där det finns ett parasoll på balkongen. Just under de
två träden =)




Utsikt från balkongen.




Mitt lilla men mysiga rum =)




Utsikt från mitt fönster (Klaras skola).


Kommentarer
Postat av: Pappa

Kul att se hur det ser ut där du bor och läsa om dina äventyr i storstaden

2009-08-30 @ 22:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0